Hoppa till huvudinnehåll
Fri frakt över 500 kr
Levereras med Bring
2 års garanti för nya espressomaskiner

Välkommen till vår FAQ-sida


Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om våra produkter, beställningsprocessen, leverans och mycket mer.

Vårt mål är att göra din shoppingupplevelse i Melitta® Online Shop unik. Vi har noggrant sammanställt denna FAQ-sida för att ge dig en snabb och heltäckande informationskälla.

Om du behöver ytterligare hjälp är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.


Frågor & Svar

Beställningar på melitta.se

Du kan skapa ett kundkonto i Melitta® Shop. Dina adressuppgifter sparas därmed. Det sparar dig att behöva ange dessa uppgifter igen vid varje ny beställning. Du kan göra detta antingen under en beställning eller helt enkelt registrera dig under Mitt konto.

Om du har glömt ditt lösenord, inget problem: följ bara denna länk.

Din beställning kommer automatiskt att överföras till vårt lagerhanteringssystem och kommer vanligtvis att packas och överlämnas till Bring inom två arbetsdag. Därför är efterföljande ändringar tyvärr inte möjliga. 
Eftersom din beställning automatiskt förs över till vårt lagerhanteringssystem är det inte möjligt att i efterhand ändra adressen via ditt kundkonto. 
Om du har problem med att lösa in din individuella kupongkod, vänligen skriv ett kort e-post till oss där du berättar den berörda koden och kort beskriver problemet. Vi återkommer sedan till dig så snart som möjligt.
Tyvärr finns det inte möjlighet att göra en beställning via telefon. 
Om vi ​​har ytterligare frågor om din beställning kan vi kontakta dig så snabbt som möjligt på detta sätt. På så sätt kan vi säkerställa att vi snabbt kan leverera dina produkter till dig.
Melitta har många återförsäljare. Om du söker något särskilt är du alltid välkommen att kontakta oss via mejl, så hjälper vi dig gärna.
Vår lager- och fraktpersonal hanterar ett mycket stort antal beställningar varje dag. Tyvärr händer det då och då att ett missöde inträffar och varor blandas ihop. Använd i så fall returetiketten som medföljer ditt paket, notera felet där så skickar vi rätt varor direkt.

Betalning i butiken

I samarbete med Klarna erbjuder vi olika betalningsalternativ så att du kan välja den lösningen som passar dig bäst.
Fakturabetalning via Klarna med 14 dagars betalningstid erbjuds som ett alternativ. Om du inte ser den här betalmetoden kan det bero på olika faktorer, som exempelvis den information du angett vid köpet eller en bedömning från Klarna baserat på din tidigare betalningshistorik. Vi rekommenderar att du kontaktar Klarna direkt för att få mer information om varför fakturabetalning inte är tillgänglig för just ditt köp
Självklart lägger vi stor vikt vid högsta säkerhetsstandard. Eftersom din betalning tas emot av oss via en betaltjänstleverantör tar vi endast emot dina betalningsuppgifter i krypterad form. Dina betalningsuppgifter kommer givetvis inte att lagras och/eller vidarebefordras till tredje part.
Du har 14 dagar på dig att betala ditt köp via Klarna.

Vid direktbetalning dras beloppet direkt från ditt konto eller kort i samband med köpet. Vi erbjuder denna betalningsmetod via Klarna, som hanterar transaktionen säkert och smidigt. Efter genomförd betalning får du en bekräftelse, och din beställning behandlas omgående. Om du har frågor om din betalning kan du kontakta Klarna för mer information
I det sista steget av din beställning har du möjlighet att lösa in en kupong. Vänligen ange voucherkoden i fältet och bekräfta din inmatning med den röda knappen till höger om inmatningsfältet. Rabatten kommer då att visas under fältet och dras från summan.
Vanligtvis kan endast en kupong lösas in per beställning. Skulle detta ändå vara möjligt kommer vi att meddela detta uttryckligen i vouchervillkoren.
Tyvärr är det av tekniska skäl inte möjligt att tillämpa en kupongkod retroaktivt. Vänligen kontakta vår kundtjänst med denna förfrågan. Detta ger dig möjlighet att avbryta din gamla beställning och lägga en ny beställning inklusive en kupongkod. Alternativt kan du själv lägga en ny beställning och informera Melitta® kundtjänst om annulleringen av den tidigare beställningen. Observera att vi alltid strävar efter att leverera dina beställningar så snabbt som möjligt. Det är därför vår fraktavdelning behandlar och skickar alla beställningar inom ett mycket kort tidsfönster efter mottagandet av beställningen. 

Leverans & frakt i butiken

Vi skickar alla beställningar från vår onlinebutik med vår fraktpartner Bring.
Vi hanterar alla ordar direkt efter efter att de lagts i vår webbutik. Ordern skickas antigen samma dag eller nästa arbetsdag. Du kan förvänta dig att få dina varor inom 2-3 arbetsdagar. 
Vår leverans partner är Bring.
Alla beställningar över 500kr är fraktfria. Vid beställning under 500kr tillkommer en fraktkostnad på 99kr. 
Dessvärre kan du inte spåra din beställning efter att den skickats från vårt lager, utan du notifieras via sms eller email när ditt paket finns att hämta ut på uthämtningsstället. Om din leverans tar lång tid, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig med att spåra leveransen.
Vi levererar endast beställningar från butiken på www.melitta.se inom Sverige.
Eftersom din beställning automatiskt överförs till vårt lagerhanteringssystem kan du inte ändra din adress i efterhand. 
Av tekniska skäl har vi tyvärr inte möjlighet att kombinera två eller flera beställningar efter mottagandet av beställningen.
Om du har skapat ett kundkonto i Melitta® Shoppen kan du enkelt ändra din adress efter flytt genom att logga in under "Mitt konto" > "Adresser".
Vår lager- och fraktpersonal hanterar ett mycket stort antal beställningar varje dag. Tyvärr händer det då och då att ett missöde inträffar och varor blandas ihop. Använd i så fall returetiketten som medföljer ditt paket, notera felet där så skickar vi rätt varor direkt.

Returer

Vänligen följ anvisningarna på vår avbeställning -och återbetalningsida.
Ditt paket innehåller en Vänligen fäst retur etiketten på paketet och ta med det till posten. Se till att behålla den ursprungliga adressetiketten så att returen enkelt kan utföras av Bring. Vänligen fyll i det bifogade uppsägnings formuläret och bifoga det i paketet.

Här kan du hitta Avbokningspolicyn och Avbokningsformulär.

Så fort vi fått din retur kommer du att informeras om status via e-post.
Om du inte gillar en vara du har beställt har du 14 dagar på dig att returnera de beställda varorna till oss oanvända och i originalförpackning. Observera att vi endast kan acceptera returer av varor köpta i Melitta® onlinebutik. Om du vill returnera varor köpta någon annanstans, vänligen kontakta återförsäljaren som du köpte varorna från direkt.

Returkostnad beror på storlek av paket och beräknas utefter detta.
Beloppet som ska återbetalas kommer att sättas in på ditt konto efter att vi tagit emot ditt paket och kontrollerat varorna i våra lokaler. Beloppet kommer att återbetalas med samma betalningsmetod som du valde när du gjorde din beställning.

Produkter

Letar du efter en reservdel, eller har du problem med din espressomaskin? Prova först att se om du kan hitta lösningen till problemet i bruksanvisningen. Om du fortfarande har problem med maskinen efter detta, kontakta vänligast vår reservdels- och servicepartner Centralservice i Osby - kontaktinformation finner du här - som hjälper dig vidare.
Email: [email protected]
Telefon: +46 479 130 48.
Med hjälp av modellnumret på din kaffemaskin kan du hitta Hitta rätt ersättningskanna. Du hittar detta typnummer i Ta bort typskylten från undersidan av din maskin. För ersättningskannorna Vi har integrerat en separat kategori för våra populära kaffemaskiner i butiken under kategorin "Tillbehör"
Tillgängligheten för vissa renoverade enheter kan inte fastställas i Bestäm i förväg. I grund och botten har vi alltid bara en mycket begränsad Antalet på varje produkt i lager. Det är värt att besöka de två Bläddra igenom kategorierna Renoverade helautomatiska kaffemaskiner och Refurbished> filterkaffemaskiner.
Du kan registrera din Melitta® helautomatiska kaffemaskin på Enhetsregistrering.

Mitt Konto

Sedan november 2017 finns den nya Melitta® onlinebutiken. Tyvärr var det inte tekniskt möjligt att använda dina tidigare skapade registreringsdata för detta. Registrera dig igen på Mitt konto.

Om du registrerade dig efter november 2017 och har problem med att logga in då beror detta förmodligen på ett felaktigt lösenord. Behaga använd funktionen Glömt lösenord.

Med den nya Melitta® onlinebutiken har MyMelitta ersatts av området Mitt konto. Här kan du till exempel hantera dina personuppgifter, adresser och abonnemang, men även se dina beställningar och önskelista.
Vi moderniserade Melitta® onlinebutik åt dig i november 2017, men det var tyvärr inte tekniskt möjligt att överföra de historiska beställningarna. Därför kommer alla beställningar från november 2017 och framåt att visas i området Mitt konto, men beställningar innan dess kommer inte att visas.

Du kan få en Skapa ett kundkonto i Melitta® Shop. Dina adressuppgifter är deponeras. Detta sparar dig att behöva ange denna data igen varje gång ytterligare beställning. Du kan göra detta antingen under a beställningsprocessen eller direkt här: Skapa kundkonto.

Om du har glömt ditt lösenord, inga problem: följ bara denna div.

Om vi ​​har ytterligare frågor om din beställning kan vi kontakta dig så snabbt som möjligt för att snabbt kunna leverera dina produkter till dig.
Om du har skapat ett kundkonto i Melitta® Shoppen kan du enkelt ändra din adress efter flytt genom att logga in under "Mitt konto" > "Adresser".